Dry Needling

Dry Needling is een behandeltechniek waarbij de fysio/manueeltherapeut de verharde spieren met een steriele naald triggert, zodat verhardingen en verkrampingen snel en langdurig ontspannen raken. Er wordt gebruik gemaakt van een ”droge” (dry) naald, waarbij er dus geen vloeistof in het lichaam wordt gespoten.

Wat is Dry Needling?

Het inbrengen van de dunne naald is nagenoeg gevoelloos. Wordt de triggerpoint aangeprikt, spant de spier kort aan voordat hij zich ontspant. Dry Needling wordt veelvoudig toegepast bij bijvoorbeeld hoofd-, nek-, schouder en rugpijn.

Een triggerpoint is een knoop in de spier, waardoor lokale pijn ontstaat maar ook pijn op afstand. Triggerpoints kunnen op verschillende manieren ontstaan:

Voor meer informatie, kijkt u eens op www.dryneedling.nl

Gilbert de Backer

Therapeut

Pim Eleveld

Therapeut

Dry Needling

Beoordelingen van onze patiënten

Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en de service naar onze patiënten. Daarom willen we ook altijd graag weten wat patiënten van hun behandeling vinden, zo kunnen wij eventueel nog betere kwaliteit en service verlenen. Veel van onze patiënten laten een beoordeling bij Zorgkaart Nederland een beoordeling achter. Zie hier ons gemiddelde cijfer.

Open WhatsApp
Scan de code
Waarmee kunnen we je helpen?