Update 01-05-2020

Op 01-05-2020 hebben we groen licht gekregen vanuit het RIVM om gedoseerd de fysiotherapeutisch zorg op te schalen. Dit betekent:

1. Fysiotherapie in de praktijk

Wij hebben alle benodigde persoonlijke beschermingsmaterialen in huis. Dat betekent samen met alle andere maatregelen dat u fysiek zien in de praktijk makkelijker mogelijk is. Wel blijft er een triageplan vanuit onze beroepsvereniging (KNGF) actief, die adviseert noodzakelijke zorg in de praktijk of aan huis te verzorgen. Dit zal door de fysiotherapeut beoordeeld worden en met u worden afgesproken. Verder zal er in eerste instantie maximaal 2 fysiotherapeuten tegelijkertijd in de praktijk aanwezig zijn om de patiëntenstroom te reguleren. Houdt er dus rekening mee dat onze werknemers andere werktijden hebben dan dat u van ons gewend bent.

2. Fysiotherapie op afstand.

Bij niet-noodzakelijke zorg hebben wij nog steeds de mogelijkheid om u op afstand te zien. Zie hiervoor beeldbellen.

3. Voor u is het belangrijk:

• Niet naar de praktijk te komen met volgende klachten:
    • (neus)verkoudheid
    • hoesten, kuchen of niezen
    • loopneus
    • keelpijn
    • verhoging (= tot 38 graden) of koorts
    • kortademigheid
    • hoofdpijn
    • branderige ogen
    • moeheid
    • je ziek voelen
    • diarree
  • Als u in één of meerdere van de volgende risicogroepen valt, dan zal er samen met de fysiotherapeut besloten worden hoe wij u het beste zorg kunnen bieden.
    • Kwetsbare personen of mensen met een zwakke gezondheid zijn mensen van 70 jaar en ouder en mensen die een van deze aandoeningen hebben:
      • afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
      • chronische hartaandoeningen;
      • diabetes mellitus (suikerziekte);
      • ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
      • verminderde weerstand tegen infecties:
        • door medicatie voor auto-immuunziekten,
        • na orgaantransplantatie,
        • bij hematologische aandoeningen (bloedziekten),
        • bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is,
        • bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
      • een hiv humaan immunodeficientievirus -infectie.
  • Voor betreden van de praktijk goed uw handen te desinfecteren. Er staan een desinfectieapparaat bij de ingang van de praktijk.
  • 1,5 meter afstand te houden van andere mensen. Dit betekent in de wachtkamer, oefenzaal of behandelingskamer.